Mercedes CLS

Mercedes CLS to wersja samochodu z nadwoziem typu fastback, bazująca na rozwiązaniach mechanicznych E-klasy. Samochód niewątpliwie rzucający się w oczy, przystosowany do wygodnego transportu 4 osób, wykończony zgodnie z najwyższymi standardami jakościowymi, typowymi dla marki Mercedes. Egzemplarz, który do nas trafił, w pięknej, perłowej bieli, legitymował się przebiegiem niewiele powyżej 80 tysięcy kilometrów. Postanowiliśmy przywrócić go do stanu niczym nie odbiegającego od wyglądu samochodu fabrycznie nowego. Po doprowadzeniu nadwozia i wnętrza pojazdu do absolutnej perfekcji – zabezpieczyliśmy powłokę lakierniczą ceramicznym …

czytaj dalej »

Fiat Freemont

W nadwoziu tego dużego tego dużego SUVa nie sposób nie dopatrzeć się podobieństwa do Dodge Journey, który jest typowym, amerykańskim przedstawicielem tego segmentu aut. Freemont jednakże został po europejsku wykończony, dzięki czemu po zajęciu miejsca na fotelu kierowca nie ma wrażenia, że lepsza w tym momencie byłaby natychmiastowa ucieczki do Afryki pod pozorem niesienia pomocy humanitarnej. O ile w USA rozmiary Freemonta nie byłyby niczym zaskakującym, to w Europie jest jednym z większych samochodów, jakie można spotkać na drodze. Co …

czytaj dalej »

Tutaj miała miejsce prawdziwa metamorfoza – M-pakietowe fotele BMW serii E39, ze skórą wyglądającą jak w sandałach Mojżesza, udało się przywrócić do w miarę akceptowalnego wyglądu.

Lexus IS to bezpośredni konkurent samochodów typu BMW 3 i Mercedes C. Wysoka jakość zastosowanych do wykończenia pojazdu materiałów i wzorowe spasowanie wszystkich elementów nadwozia to cecha charakterystyczna tej marki. W parze nie idzie niestety twardość powłoki lakierniczej, która okazuje się być (jak w większości obecnie produkowanych samochodach) bardzo podatna na rysowanie. A im ciemniejszy lakier – tym bardziej widoczne jego niedoskonałości. Ezgemplarz, który do nas trafił, najwyraźniej był bardzo często myty, bo po oświetleniu karoserii lampami inspekcyjnymi oczom naszym …

czytaj dalej »

Skórzana beżowa tapicerka to zmora osób, które w nienależyty sposób podchodzą do pielęgnacji takiego poszycia. Szybkie łapanie brudu przez brak impregnacji tapicerki oraz widoczne przetarcia w na siedzisku oraz podłokietniku powodują, że zamiast gabinetowego wnętrza mamy do czynienia z niezbyt zachęcającym widokiem. Za to niewątpliwą zaletą poszyć skórzanych jest możliwość ich odnowy, przywracającej im stan tapicerki nie odbiegającej od fabrycznie nowej, minimalizując jednocześnie poziom ingerencji w pojazd (przy odpowiednim zabezpieczeniu wnętrza odnowę można wykonać bez wyciągania foteli czy też demontażu …

czytaj dalej »

BMW E38 – 750iL

Wszystkomająca limuzyna BMW, z absolutnie nie downsizingowym silnikiem dwunastocylindrowym o pojemności 5 litrów, występująca pod oznaczeniem modelowym E38, to prztyczek w nos dla właścicieli statecznych Mercedesów W140. Jeśli komuś nie odpowiadała stateczna linia nadwozia ówczesnych aut „z gwiazdą” – BMW kusiło sportowym image, a paroma akcentami we wnętrzu wyraźnie sugerowało, że tym autem ma się jeździć, a nie być wożonym. Ten prawie 20-letni egzemplarz zachowany jest w stanie porównywalnym z samochodem 4-5 letnim, a to dzięki relatywnie niedużemu przebiegowi – …

czytaj dalej »

Zima to trudny okres eksploatacji pojazdów – wszechobecna sól oraz częste opady deszczu i śniegu nie wpływają korzystnie na kondycję elementów nadwozia. Aby zminimalizować negatywny wpływ czynników atmosferycznych na samochód – zastosowaliśmy tutaj standardowy pakiet zimowy, w skład którego weszły: usunięcie wszelkiego rodzaju pozostałości metalicznych i niemetalicznych na nadwoziu trzyetapowe polerowanie powłoki lakierniczej kompleksowe czyszczenie wnętrza impregnacja elementów skórzanych oraz materiałowych impregnacja zewnętrznych elementów z tworzyw sztucznych zabezpieczenie powłoki lakierniczej kompozytem ceramicznym o twardości ołówkowej 9H czyszczenie i zabezpieczenie felg …

czytaj dalej »

Saab 9-3 Cabrio

Największą satysfakcję z prac detailingowych mamy wtedy, gdy stosunkowo wiekowy pojazd zaczyna wyglądać tak, jakby nie dalej jak rok temu opuścił bramy salonu samochodowego. Szwedzkie Saaby w wersji cabrio nie są często spotykanymi na drogach pojazdami, a już zdecydowanie nie w takiej kondycji wizualnej, jak prezentowany egzemplarz. Z powłoki lakierniczej, poddanej wieloetapowej korekcie, usunięto wszystkie zarysowania i na koniec zabezpieczono odpowiedniej twardości woskiem. Do kompletu zadbaliśmy także o należyty wygląd wnętrza pojazdu.

Skóra samochodowa we współczesnych pojazdach niestety mocno ustępuje trwałością w stosunku do poszyć, które spotkać można było w autach jeszcze niespełna 10 lat temu. Ma to związek z masowym przechodzeniem producentów na barwniki oparte o bazę wodną. Dlatego też już przy stosunkowo niedużych przebiegach obserwować można wytarcie skórzanych elementów tapicerki – foteli, kierownic, gałek skrzyni biegów. Na szczęście na dzień dzisiejszy za pomocą specjalistycznych środków można wykonać ponowne barwienie powłoki skórzanej – na rynku istnieją producenci zarówno barwników dedykowanych do …

czytaj dalej »

BMW F11 525xDA

BMW F11 525xDA to jedno z najciekawszych kombi, jakie można nabyć. Wyposażone w turbodoładowany silnik diesla o pojemności 2 litrów dysponuje mocą 218 koni mechanicznych i pozwala na rozpędzenie tego dużego i ciężkiego pojazdu w 7.3 sekundy do 100 km/h. Na niemieckich autostradach podróżować można z prędkościami dochodzącymi do 230 km/h. Z racji bogatego wyboru dostępnych kolorów nadwozia oraz różnorodnych kompozycji wnętrza praktycznie każdy nabywca modelu F11 mógł skonfigurować pojazd wedle swojego gustu, nie będąc ograniczanym przez producenta. Samochód, który …

czytaj dalej »