BMW E38 – 750iL

Wszystkomająca limuzyna BMW, z absolutnie nie downsizingowym silnikiem dwunastocylindrowym o pojemności 5 litrów, występująca pod oznaczeniem modelowym E38, to prztyczek w nos dla właścicieli statecznych Mercedesów W140. Jeśli komuś nie odpowiadała stateczna linia nadwozia ówczesnych aut „z gwiazdą” – BMW kusiło sportowym image, a paroma akcentami we wnętrzu wyraźnie sugerowało, że tym autem ma się jeździć, a nie być wożonym. Ten prawie 20-letni egzemplarz zachowany jest w stanie porównywalnym z samochodem 4-5 letnim, a to dzięki relatywnie niedużemu przebiegowi – …

czytaj dalej »

Zima to trudny okres eksploatacji pojazdów – wszechobecna sól oraz częste opady deszczu i śniegu nie wpływają korzystnie na kondycję elementów nadwozia. Aby zminimalizować negatywny wpływ czynników atmosferycznych na samochód – zastosowaliśmy tutaj standardowy pakiet zimowy, w skład którego weszły: usunięcie wszelkiego rodzaju pozostałości metalicznych i niemetalicznych na nadwoziu trzyetapowe polerowanie powłoki lakierniczej kompleksowe czyszczenie wnętrza impregnacja elementów skórzanych oraz materiałowych impregnacja zewnętrznych elementów z tworzyw sztucznych zabezpieczenie powłoki lakierniczej kompozytem ceramicznym o twardości ołówkowej 9H czyszczenie i zabezpieczenie felg …

czytaj dalej »

Saab 9-3 Cabrio

Największą satysfakcję z prac detailingowych mamy wtedy, gdy stosunkowo wiekowy pojazd zaczyna wyglądać tak, jakby nie dalej jak rok temu opuścił bramy salonu samochodowego. Szwedzkie Saaby w wersji cabrio nie są często spotykanymi na drogach pojazdami, a już zdecydowanie nie w takiej kondycji wizualnej, jak prezentowany egzemplarz. Z powłoki lakierniczej, poddanej wieloetapowej korekcie, usunięto wszystkie zarysowania i na koniec zabezpieczono odpowiedniej twardości woskiem. Do kompletu zadbaliśmy także o należyty wygląd wnętrza pojazdu.

Skóra samochodowa we współczesnych pojazdach niestety mocno ustępuje trwałością w stosunku do poszyć, które spotkać można było w autach jeszcze niespełna 10 lat temu. Ma to związek z masowym przechodzeniem producentów na barwniki oparte o bazę wodną. Dlatego też już przy stosunkowo niedużych przebiegach obserwować można wytarcie skórzanych elementów tapicerki – foteli, kierownic, gałek skrzyni biegów. Na szczęście na dzień dzisiejszy za pomocą specjalistycznych środków można wykonać ponowne barwienie powłoki skórzanej – na rynku istnieją producenci zarówno barwników dedykowanych do …

czytaj dalej »

BMW F11 525xDA

BMW F11 525xDA to jedno z najciekawszych kombi, jakie można nabyć. Wyposażone w turbodoładowany silnik diesla o pojemności 2 litrów dysponuje mocą 218 koni mechanicznych i pozwala na rozpędzenie tego dużego i ciężkiego pojazdu w 7.3 sekundy do 100 km/h. Na niemieckich autostradach podróżować można z prędkościami dochodzącymi do 230 km/h. Z racji bogatego wyboru dostępnych kolorów nadwozia oraz różnorodnych kompozycji wnętrza praktycznie każdy nabywca modelu F11 mógł skonfigurować pojazd wedle swojego gustu, nie będąc ograniczanym przez producenta. Samochód, który …

czytaj dalej »

Lancia Delta to mechaniczna „siostra” odrobinę mniejszego Fiata Bravo. Model, który do nas trafił, wyposażony jest w sprawdzoną jednostkę napędową 1.75 TBI, znaną posiadaczom Alfy Romeo 159 oraz Giulietta. 200KM zestrojone z automatyczną skrzynią biegów pozwala na bardzo dynamiczną jazdę, a niebanalna linia nadwozia przyciąga wzrok przechodniów i innych kierowców. Samochód poddano zabiegom detailingowym, mającym na celu wyciągnięcie maksymalnej głębi z czarnego jak smoła lakieru – powłoka lakiernicza po trzyetapowej polerce zabezpieczona została woskiem klasy premium, z wysoką zawartością naturalnych …

czytaj dalej »

Alfa Romeo 147 GTA

Alfa Romeo 147 GTA to najmocniejsza odmiana popularnego, włoskiego hatchbacka. Agresywna linia nadwozia, zaprezentowanego po raz pierwszy w 2003 roku, nie zestarzała się do dzisiaj. Jeśli dodamy do tego fenomenalne brzmienie 250-konnego V6 – mamy gwarancję utraty wszelkiej anonimowości podczas poruszania się po drogach. Samochodów w tej wersji wyposażeniowej wyprodukowano niewiele ponad 5000 sztuk – dlatego też coraz częściej 147-ki GTA eksploatowane są w typowo weekendowy sposób i spotkanie tej wersji na drodze nie należy do częstych zjawisk. Egzemplarz, który do …

czytaj dalej »

Mercedes GLK

Mercedes GLK to udany mariaż samochodu terenowego i klasycznej osobówki. Surowa linia nadwozia wyraźnie nawiązuje do starszego brata, jakim jest Mercedes GL, za to wnętrze jest praktycznie kopią tego, które spotkamy w C-klasie. Nadwozie o głębokim, czarnym kolorze, zestawione z jasnobeżowym wnętrzem, nie jest jednakowoż najszczęśliwszym rozwiązaniem jeśli chodzi o perfekcyjne utrzymanie wizualne takiego egzemplarza. Dlatego też po kilku latach eksploatacji pojazd, który do nas trafił, posiadał bardzo dużo rozlicznych, głębokich rys na lakierze oraz kilka wgnieceń. Wnętrze także domagało …

czytaj dalej »

Honda Legend

Honda Legend z 3.5-litrowym silnikiem typu V6 oraz jednym z najbardziej zaawansowanych technicznie napędów 4WD to japońska recepta na luksusową limuzynę. Egzemplarz, który do nas trafił, legitymował się sporym przebiegiem, przekraczającym 300 tysięcy kilometrów. Poddany został pełnej korekcie powłoki lakierniczej oraz odświeżeniu wnętrza. Zadbaliśmy również o odpowiednią impregnację tapicerki skórzanej oraz odnowiliśmy klosze przednich reflektorów.

W samochodach produkcji japońskiej przez ostatnie kilka lat produkcji istotnej zmianie uległa twardość i trwałość powłok lakierniczych. Stanowi to pewnego rodzaju wyzwanie zarówno dla właściciela pojazdu (najlepiej od razu po zakupie zabezpieczyć nadwozie powłoką ceramiczną) jak i dla firm, zajmujących się odnową lakieru. Pełna korekta lakieru potrafi doprowadzić do szału, bo nawet nowa, ale zbyt twarda mikrofibra potrafi porysować warstwę lakieru bezbarwnego zaledwie po jednym jej przeciągnięciu po lakierze. Dlatego też najważniejsze w przypadku aut malowanych nowoczesnymi ekolakierami jest doświadczenie …

czytaj dalej »