Kilka dni temu jeden z najszybszych (i najdroższych) współczesnych kabrioletów, zbudowany w oparciu o rozwiązania Mercedesa klasy S, trafił do naszego gabinetu zabiegowego. Cały na biało. A właściwie na matowo biało.  Samochód perfekcyjnie zmontowany, wykończony i spasowany w taki sposób, że po zajęciu miejsca w fotelu nic nie sugeruje, że siedzimy w kabriolecie – idealnie rozpięta podsufitka, kolorystycznie i materiałowo wzorowo dopasowana do reszty poszyć tapicerskich, oraz szklana tylna szyba sugerują, że jest to zwykłe coupe. Ale wystarczy niespełna 20 …

czytaj dalej »

Lexus IS200

Czarny Lexus IS200 to niewątpliwie auto przyciągające wzrok. Niestety miękka powłoka lakiernicza powoduje, że szybko pojawiające się na niej drobne zarysowania skutecznie odbierają radość z podziwiania linii nadwozia. Na szczęście są na to sposoby.

Fotele Audi S6 nieźle znoszą trudy eksploatacji, ale nie są niezniszczalne. Z racji swojej budowy – najszybszemu zużyciu ulegają boczne fragmenty foteli, odpowiedzialne za odpowiednie trzymanie ciała kierowcy na zakrętach. Egzemplarze, które do nas trafiły, miały już bardzo mocno widoczne uszkodzenia lica skóry, z którego w wielu miejscach pozostało tylko wspomnienie. Na szczęście coś tam udało się z  nich zrobić 😉

Mercedes CLS

Mercedes CLS to wersja samochodu z nadwoziem typu fastback, bazująca na rozwiązaniach mechanicznych E-klasy. Samochód niewątpliwie rzucający się w oczy, przystosowany do wygodnego transportu 4 osób, wykończony zgodnie z najwyższymi standardami jakościowymi, typowymi dla marki Mercedes. Egzemplarz, który do nas trafił, w pięknej, perłowej bieli, legitymował się przebiegiem niewiele powyżej 80 tysięcy kilometrów. Postanowiliśmy przywrócić go do stanu niczym nie odbiegającego od wyglądu samochodu fabrycznie nowego. Po doprowadzeniu nadwozia i wnętrza pojazdu do absolutnej perfekcji – zabezpieczyliśmy powłokę lakierniczą ceramicznym …

czytaj dalej »

Fiat Freemont

W nadwoziu tego dużego tego dużego SUVa nie sposób nie dopatrzeć się podobieństwa do Dodge Journey, który jest typowym, amerykańskim przedstawicielem tego segmentu aut. Freemont jednakże został po europejsku wykończony, dzięki czemu po zajęciu miejsca na fotelu kierowca nie ma wrażenia, że lepsza w tym momencie byłaby natychmiastowa ucieczki do Afryki pod pozorem niesienia pomocy humanitarnej. O ile w USA rozmiary Freemonta nie byłyby niczym zaskakującym, to w Europie jest jednym z większych samochodów, jakie można spotkać na drodze. Co …

czytaj dalej »

Tutaj miała miejsce prawdziwa metamorfoza – M-pakietowe fotele BMW serii E39, ze skórą wyglądającą jak w sandałach Mojżesza, udało się przywrócić do w miarę akceptowalnego wyglądu.

Lexus IS to bezpośredni konkurent samochodów typu BMW 3 i Mercedes C. Wysoka jakość zastosowanych do wykończenia pojazdu materiałów i wzorowe spasowanie wszystkich elementów nadwozia to cecha charakterystyczna tej marki. W parze nie idzie niestety twardość powłoki lakierniczej, która okazuje się być (jak w większości obecnie produkowanych samochodach) bardzo podatna na rysowanie. A im ciemniejszy lakier – tym bardziej widoczne jego niedoskonałości. Ezgemplarz, który do nas trafił, najwyraźniej był bardzo często myty, bo po oświetleniu karoserii lampami inspekcyjnymi oczom naszym …

czytaj dalej »

Skórzana beżowa tapicerka to zmora osób, które w nienależyty sposób podchodzą do pielęgnacji takiego poszycia. Szybkie łapanie brudu przez brak impregnacji tapicerki oraz widoczne przetarcia w na siedzisku oraz podłokietniku powodują, że zamiast gabinetowego wnętrza mamy do czynienia z niezbyt zachęcającym widokiem. Za to niewątpliwą zaletą poszyć skórzanych jest możliwość ich odnowy, przywracającej im stan tapicerki nie odbiegającej od fabrycznie nowej, minimalizując jednocześnie poziom ingerencji w pojazd (przy odpowiednim zabezpieczeniu wnętrza odnowę można wykonać bez wyciągania foteli czy też demontażu …

czytaj dalej »

BMW E38 – 750iL

Wszystkomająca limuzyna BMW, z absolutnie nie downsizingowym silnikiem dwunastocylindrowym o pojemności 5 litrów, występująca pod oznaczeniem modelowym E38, to prztyczek w nos dla właścicieli statecznych Mercedesów W140. Jeśli komuś nie odpowiadała stateczna linia nadwozia ówczesnych aut „z gwiazdą” – BMW kusiło sportowym image, a paroma akcentami we wnętrzu wyraźnie sugerowało, że tym autem ma się jeździć, a nie być wożonym. Ten prawie 20-letni egzemplarz zachowany jest w stanie porównywalnym z samochodem 4-5 letnim, a to dzięki relatywnie niedużemu przebiegowi – …

czytaj dalej »

Zima to trudny okres eksploatacji pojazdów – wszechobecna sól oraz częste opady deszczu i śniegu nie wpływają korzystnie na kondycję elementów nadwozia. Aby zminimalizować negatywny wpływ czynników atmosferycznych na samochód – zastosowaliśmy tutaj standardowy pakiet zimowy, w skład którego weszły: usunięcie wszelkiego rodzaju pozostałości metalicznych i niemetalicznych na nadwoziu trzyetapowe polerowanie powłoki lakierniczej kompleksowe czyszczenie wnętrza impregnacja elementów skórzanych oraz materiałowych impregnacja zewnętrznych elementów z tworzyw sztucznych zabezpieczenie powłoki lakierniczej kompozytem ceramicznym o twardości ołówkowej 9H czyszczenie i zabezpieczenie felg …

czytaj dalej »