Lancia Delta to mechaniczna „siostra” odrobinę mniejszego Fiata Bravo. Model, który do nas trafił, wyposażony jest w sprawdzoną jednostkę napędową 1.75 TBI, znaną posiadaczom Alfy Romeo 159 oraz Giulietta. 200KM zestrojone z automatyczną skrzynią biegów pozwala na bardzo dynamiczną jazdę, a niebanalna linia nadwozia przyciąga wzrok przechodniów i innych kierowców. Samochód poddano zabiegom detailingowym, mającym na celu wyciągnięcie maksymalnej głębi z czarnego jak smoła lakieru – powłoka lakiernicza po trzyetapowej polerce zabezpieczona została woskiem klasy premium, z wysoką zawartością naturalnych …

czytaj dalej »

Alfa Romeo 147 GTA

Alfa Romeo 147 GTA to najmocniejsza odmiana popularnego, włoskiego hatchbacka. Agresywna linia nadwozia, zaprezentowanego po raz pierwszy w 2003 roku, nie zestarzała się do dzisiaj. Jeśli dodamy do tego fenomenalne brzmienie 250-konnego V6 – mamy gwarancję utraty wszelkiej anonimowości podczas poruszania się po drogach. Samochodów w tej wersji wyposażeniowej wyprodukowano niewiele ponad 5000 sztuk – dlatego też coraz częściej 147-ki GTA eksploatowane są w typowo weekendowy sposób i spotkanie tej wersji na drodze nie należy do częstych zjawisk. Egzemplarz, który do …

czytaj dalej »

Mercedes GLK

Mercedes GLK to udany mariaż samochodu terenowego i klasycznej osobówki. Surowa linia nadwozia wyraźnie nawiązuje do starszego brata, jakim jest Mercedes GL, za to wnętrze jest praktycznie kopią tego, które spotkamy w C-klasie. Nadwozie o głębokim, czarnym kolorze, zestawione z jasnobeżowym wnętrzem, nie jest jednakowoż najszczęśliwszym rozwiązaniem jeśli chodzi o perfekcyjne utrzymanie wizualne takiego egzemplarza. Dlatego też po kilku latach eksploatacji pojazd, który do nas trafił, posiadał bardzo dużo rozlicznych, głębokich rys na lakierze oraz kilka wgnieceń. Wnętrze także domagało …

czytaj dalej »

Honda Legend

Honda Legend z 3.5-litrowym silnikiem typu V6 oraz jednym z najbardziej zaawansowanych technicznie napędów 4WD to japońska recepta na luksusową limuzynę. Egzemplarz, który do nas trafił, legitymował się sporym przebiegiem, przekraczającym 300 tysięcy kilometrów. Poddany został pełnej korekcie powłoki lakierniczej oraz odświeżeniu wnętrza. Zadbaliśmy również o odpowiednią impregnację tapicerki skórzanej oraz odnowiliśmy klosze przednich reflektorów.

W samochodach produkcji japońskiej przez ostatnie kilka lat produkcji istotnej zmianie uległa twardość i trwałość powłok lakierniczych. Stanowi to pewnego rodzaju wyzwanie zarówno dla właściciela pojazdu (najlepiej od razu po zakupie zabezpieczyć nadwozie powłoką ceramiczną) jak i dla firm, zajmujących się odnową lakieru. Pełna korekta lakieru potrafi doprowadzić do szału, bo nawet nowa, ale zbyt twarda mikrofibra potrafi porysować warstwę lakieru bezbarwnego zaledwie po jednym jej przeciągnięciu po lakierze. Dlatego też najważniejsze w przypadku aut malowanych nowoczesnymi ekolakierami jest doświadczenie …

czytaj dalej »

Freemont to ładniejszy brat Dodge Journey. Trafił do nas egzemplarz z najlepszą opcją wyposażeniową, posiadający 7 miejsc siedzących, co dodatkowo zwiększa funkcjonalność samochodu (fotele tylne „wyciągane” są z podłogi bagażnika, więc używa się ich tylko w razie potrzeby, na codzień mając do dyspozycji ogromną przestrzeń bagażową). Auto poddane zostało podstawowemu pakietowi odnowy, obejmującemu: dwuetapowe polerowanie powłoki lakierniczej zabezpieczenie lakieru woskiem klasy premium kompleksową odnowę wnętrza – pranie tapicerki materiałowej, czyszczenie i impregnacja skóry, czyszczenie i impregnacja elementów z tworzyw sztucznych …

czytaj dalej »

Ten samochód trafił do nas na zestaw kompleksowej odnowy powłoki lakierniczej, a także usunięcie miejscowych oznak początków korozji na progach oraz rantach błotników i przemalowanie fragmentu tylnych lewych drzwi. Po operacjach lakierniczych powłoka na całym samochodzie została poddana dwuetapowemu polerowaniu i zabezpieczono ją woskiem klasy premium. Dodatkowo obszyto skórą na nowo wieniec kierownicy, mieszek oraz gałkę dźwigni zmiany biegów i podłokietnik. Aby dopełnić całości – została odświeżona komora silnika.

Esencja Alfy – czerwony kolor nadwozia, mocny silnik benzynowy oraz limitowana wersja wyposażeniowa TI – to samochód, przy którym praca staje się czystą przyjemnością. Prezentowane auto poddane zostało podstawowym zabiegom odświeżającym, w skład których weszło: dwuetapowe polerowanie nadwozia, zabezpieczenie nadwozia woskiem premium, czyszczenie i impregnacja tapicerki skórzanej, mycie komory silnika, czyszczenie materiałowych elementów oraz wszystkich tworzyw sztucznych będących na wyposażeniu wnętrza.

Alfa Romeo 159 to samochód, który przykuwa wzrok większości kierowców. W ślad za przepiękną linią nadwozia podąża także doskonale wykonane wnętrze, w którym skórzana tapicerka jest przysłowiową kropką nad „i”, nadającą posmaku luksusu oraz gwarantującą łatwe utrzymanie czystości we wnętrzu. Niestety o pielęgnacji takiej tapicerki niektórzy słyszeli tylko podczas rzadkich dyskusji w klubie „Pięć setek i do domu”. Na szczęście nawet bardzo zaniedbane skórzane poszycia foteli udaje się nam doprowadzić do stanu niewiele odbiegającego od tapicerek fabrycznie nowych.

Subaru Outback

Subaru Outback w fabrycznej wersji Bi-Fuel – to nasz ostatni gość. Samochód dotarł do nas ze słonecznej Italii i poddany został standardowemu procesowi odświeżenia nadwozia i wnętrza. Powłoka lakiernicza poddana została dwuetapowej polerce, a wnętrze wyczyszczono oraz delikatnie odświeżono plastiki. Na koniec lakier został zabezpieczony woskiem premium z dużą zawartością carnauby, który zdecydowanie ułatwia w przyszłości dbanie o czystość nadwozia. Czas prac – 10 godzin.