Bohaterem tego wpisu jest bardzo specyficznie „stuningowana” obudowa filtra powietrza – szczerze mówiąc po raz pierwszy spotkałem się z takim pomysłem na poprawę osiągów samochodu (który oczywiście w praktyce nic nie dał). Trafiło do nas Audi TT z objawami wskazującymi na uszkodzenie turbosprężarki. Po otwarciu maski z niedowierzaniem patrzyliśmy na owoc pracy miłośnika narzędzi do cięcia plastiku. Efekty tej pracy możecie podziwiać na zdjęciu poniżej. Wskutek takiego potraktowania obudowy samochód pracował zdecydowanie głośniej, niż powinien i zaciągał gorące powietrze spod …

czytaj dalej »

Po dwóch pożarach nowych Porsche 911 GT3 producent wzywa do wymiany silników wszystkich 785 właścicieli tego modelu. Powodem zapalenia się samochodów, jak podano w oficjalnej wiadomości, jest niewłaściwe połączenie stóp korbowodów z korbowodami. Czas przeznaczony na wymianę jednostki napędowej to ok. 1 dnia.

W pogoni za ekonomią i ekologią pojawiły się na rynku już jakiś czas temu silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Pierwszymi popularnymi autemi, w którym takie rozwiązanie zastosowano, były Mitsubishi wyposażone w jednostkę napędową GDI. Czym różni się taki rodzaj wtrysku paliwa od tradycyjnego? Otóż wtryskiwacz podaje paliwo bezpośrednio do komory spalania, a nie, jak to ma miejsce w przypadku klasycznego wtrysku – do dolotu (gdzie miesza się z powietrzem). Dzięki temu można zapomnieć o problemie mniej lub bardziej dokładnego mieszania …

czytaj dalej »

Problemy z kolektorami ssącymi w samochodach grupy Fiata opisywane są na niejednym forum dyskusyjnym. Klapy wirowe, odpowiedzialne za zawirowania powietrza w układzie dolotowym oraz w komorach spalania z biegiem czasu ulegają zatarciu i konieczna jest naprawa lub wymiana kolektora. Problem wydawałoby się błahy, w przypadku samochodów z grupy FIAT-a (w tym także Alfa Romeo), nie powinien być bagatelizowany. Skończyć się to może bowiem kosztowną naprawą jednostki napędowej. Silniki 1.9 JTDm 16V trafiały do wielu producentów – m.in. do Fiata, Opla …

czytaj dalej »

Volkswagen od dłuższego już czasu boryka się z problemami dotyczącymi silników diesla, montowanych w różnych modelach tej marki od roku 2005. Awarie trapiące jednostkę 2.0 TDI zdążyły już na dobre zniechęcić wielu fanów marki VW do zakupu aut wyposażonych w tę jednostkę napędową. Jedyną polecaną jednostką wysokoprężną jest 1.9 TDI o „oszałamiającej” mocy 105 KM – ten stopień wysilenia silnika oraz tradycja VW związana z produkcją 1.9 TDI pozwalały żyć w przekonaniu, że toto się nie psuje. Niestety życie jest …

czytaj dalej »