Odelżenie zawieszenia

Jak wiadomo – duża masa samochodu to obecnie zmora miłośników sprawnego i szybkiego pokonywania zakrętów (i nie tylko). Duża masa własna to wróg numer jeden przyspieszenia, do tego mocny (i ciężki) silnik umieszczony najczęściej z przodu powoduje gorszy rozkład masy na poszczególne osie. Co za tym idzie – mocne auto jedzie w miarę przyzwoicie na prostej, a na zakrętach pięknie wynosi przód na zewnątrz. Ale co z naszą rodzimą pomysłowością? Przecież na pewno da się na to znaleźć jakiś sposób. Nieznany mi bliżej warsztat postanowił poprawić trakcję pojazdu stosując w zawieszeniu specjalne, lekkie (i cienkie) śruby zwrotnicy przedniej wraz z dopasowanymi podkładkami. Widać naprawa miała charakter eksperymentalny, bo zastosowano taką śrubę tylko na jednej ze zwrotnic – zamiast oryginalnej śruby o średnicy 12 mm, ktoś skręcił zwrotnicę śrubą 6 mm. Podziwiam odwagę tego, kto takie auto wypuścił z warsztatu…

Zwrotnica po tuningu zmniejszającym masę auta

Zwrotnica po tuningu zmniejszającym masę auta

Rozwiązanie fabryczne

Rozwiązanie fabryczne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

(Spamcheck Enabled)