Tuning obudowy filtra powietrza

Bohaterem tego wpisu jest bardzo specyficznie „stuningowana” obudowa filtra powietrza – szczerze mówiąc po raz pierwszy spotkałem się z takim pomysłem na poprawę osiągów samochodu (który oczywiście w praktyce nic nie dał). Trafiło do nas Audi TT z objawami wskazującymi na uszkodzenie turbosprężarki. Po otwarciu maski z niedowierzaniem patrzyliśmy na owoc pracy miłośnika narzędzi do cięcia plastiku. Efekty tej pracy możecie podziwiać na zdjęciu poniżej. Wskutek takiego potraktowania obudowy samochód pracował zdecydowanie głośniej, niż powinien i zaciągał gorące powietrze spod maski (oznacza to spadek mocy). Na domiar złego wszelkiego rodzaju drobinki piasku i kurzu dostawały się do silnika przez nie do końca dobrze pracujący układ filtrujący – co spowodowało zniszczenie turbiny i konieczność poniesienia wydatku na jej naprawę, przekraczającego 1000 PLN.

Obudowa filtra powietrza

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

(Spamcheck Enabled)