Odelżenie zawieszenia

Jak wiadomo – duża masa samochodu to obecnie zmora miłośników sprawnego i szybkiego pokonywania zakrętów (i nie tylko). Duża masa własna to wróg numer jeden przyspieszenia, do tego mocny (i ciężki) silnik umieszczony najczęściej z przodu powoduje gorszy rozkład masy na poszczególne osie. Co za tym idzie – mocne auto jedzie w miarę przyzwoicie na prostej, a na zakrętach pięknie wynosi przód na zewnątrz. Ale co z naszą rodzimą pomysłowością? Przecież na pewno da się na to znaleźć jakiś sposób. Nieznany mi bliżej warsztat postanowił poprawić trakcję pojazdu stosując w zawieszeniu specjalne, lekkie (i cienkie) śruby zwrotnicy przedniej wraz z dopasowanymi podkładkami. Widać naprawa miała charakter eksperymentalny, bo zastosowano taką śrubę tylko na jednej ze zwrotnic – zamiast oryginalnej śruby o średnicy 12 mm, ktoś skręcił zwrotnicę śrubą 6 mm. Podziwiam odwagę tego, kto takie auto wypuścił z warsztatu…

Zwrotnica po tuningu zmniejszającym masę auta

Zwrotnica po tuningu zmniejszającym masę auta

Rozwiązanie fabryczne

Rozwiązanie fabryczne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

(Spamcheck Enabled)